زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا سونوگرافی واژینال باعث سقط جنین می شود؟

آیا انجام سونوگرافی واژینال در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود؟ آیا انجام سونوگرافی واژینال در دوران پریودی امکان پذیر است؟ سونوگرافی های مهم در دوران بارداری کدامند؟ برای دانستن پاسخ این سوالات متن ذیل را بخوانید.

خیلی از خانم های باردار و همسرانشان در تشخیص جنسیت جنین خود عجله دارند. و کارهایی را انجام می دهند که ما توصیه نمی کنیم. در دوران بارداری انجام چهار مرحله سونوگرافی کافی است.

سونوگرافی های ضروری در دوران بارداری

سونوگرافی های ضروری در دوران بارداری

مرحله اول

در این سونوگرافی تشکیل جنین، تشکیل قلب جنین و محل قرار گرفتن صحیح جفت مشاهده می شود.

مرحله دوم

سونوگرافی NT برای تشخیص ناهنجاری های جنینی در هفته های 11 تا 13 انجام می شود.

مرحله سوم

این سونوگرافی جنسیت جنین را تعیین می کند که در هفته 18 الی 22 بارداری انجام می شود.

مرحله چهارم

این سونوگرافی در انتهای بارداری برای اطلاع از وزن، وضعیت قرار گیری جنین  و مایع دور جنین انجام می شود.

آیا انجام سونوگرافی سه بعدی، چهار بعدی و سونوگرافی داپلر سلامت جنین را به خطر می اندازد؟

بعضی از مادران درخواست سونوگرافی سه بعدی، چهار بعدی یا داپلر را دارند که از نظر ما نیاز نیست در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد. تحت نظر پزشک این سونوگرافی ها قابل انجام است. پیشنهاد می کنیم از انجام سونوگرافی های متعدد پرهیز کنید چون هنوز دلیل خاصی وجود ندارد که این سونوگرافی ها خطری دارد یا خیر. بعضی از محققین این پیشنهاد را دادند که یکی از علت های افزایش اوتیسم در بین کودکان انجام سونوگرافی های بی رویه است.

انجام سونوگرافی واژینال در بارداری

سونوگرافی واژینال یکی از روش های تشخیصی بسیار دقیق و کارآمد است که می تواند در دوران بارداری اطلاعات بسیار خوبی از وضعیت جفت و جنین در اختیار ما بگذارد. البته نگرانی شما کاملا قابل درک است از آنجایی که در حین انجام سونوگرافی پروپ دستگاه در داخل واژن قرار می گیرد، بسیاری از مادران نگران این هستند که باعث سقط جنین می شود. در صورتی که جای نگرانی نیست. سونوگرافی واژینال کوچکترین خطری برای بارداری و جنین در این دوران ندارد و تا به حال هیچ مطالعه ای، موردی از سقط جنین را در این نوع سونوگرافی گزارش نکرده است.

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان تمام سونوگرافی ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و با بالاترین دقت انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با سونوگرافی خوب در غرب تهران با شماره های 02144232838 – 02144255503 – 02144255504 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام سونوگرافی مهر ایرانیان مراجعه کنید.

سونوگرافی واژینال در زمان پریود

سونوگرافی واژینال را می توان در زمان پریود انجام داد. اگر تامپون داخل واژن قرار گرفته باشد، پیش از سونوگرافی واژینال باید آن را خارج کرد خانم ها در هر سنی و در تمام طول دوره قاعدگی می توانند سونوگرافی، واژینال را انجام دهند، به شرطی که باکره نباشند. خانم ها در دوران بارداری، یائسگی و هنگام پریود می توانند سونوگرافی واژینال انجام دهند ولی اگر سونوگرافی خیلی ضروری نباشد بهتر است بعد از پریود انجام دهند.

سایر مقالات:

سونوگرافی رحم و تخمدان

اهمیت سونوگرافی در بارداری

تشخیص حاملگی خارج از رحم

سونوگرافی لگن