زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترين مركز سونوگرافى داپلر

انتخاب مرکز در نتیجه سونوگرافی کالر داپلر تاثیر بسزایی دارد و هر مرکز یا کلینیک تصویر برداری این نوع سونوگرافی را انجام نمی دهد . یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است، بهترین مرکز سونوگرافی داپلر چه ویژگی های دارد ؟، چگونه می توانیم یک مرکز خوب را تشخیص دهیم ؟ به منظور کسب اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید با ما همراه باشید …

بهترين مركز سونوگرافى داپلر

بهترين مركز سونوگرافى داپلر

ویژگی بهترين مركز سونوگرافى داپلر

دستگاه سونوگرافی

دستگاه سونوگرافی و برخوردار بودن از امکانات کالر داپلر بسیار حائز اهمیت می باشد . زیرا با دستگاه های سیاه، سفید و معمولی نمی توان عروق و جریان شریانی وریدی را مشاهده نمود .

پزشک رادیولوژیست

مهارت و تجربه رادیولوژیست در انتخاب مرکز سونوگرافی داپلر تاثیر بسزایی دارد . زیرا برای انجام سونوگرافی باید آگاهی از آناتومی داشته باشید در صورتی که برای انجام سونوگرافی کالر داپلر علاوه بر آگاهی بر آناتومی باید از علم فیزیک و تجهیزات سونوگرافی دانش لازم و کافی را داشته باشد . به همین منظور رادیولوژیست متبحر در انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی داپلر تاثیر بسزایی دارد .

بهترین سونوگرافی داپلر

سونوگرافی رنگی یا کالر داپلر نیازمند محیطی آرام و قابل اعتماد می باشد . همچنین در این نوع سونوگرافی پزشک رادیولوژیست باید زمان لازم برای انجام آن بگذارد و به دور از هر گونه شتاب زدگی باید انجام گردد . لازم ذکر است، گذاشتن زمان کافی برای انجام سونوگرافی داپلر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در این نوع سونوگرافی نیاز به جمع آوری اطلاعات جامع و دقیق بیشتر است .

مدت زمان انجام سونوگرافی کالر داپلر

طبق آنچه بیان شد انجام این نوع سونوگرافی در زمانی بیشتر از دیگر سونوگرافی ها انجام می شود لذا گاهی ممکن است در برخی از افراد انجام آن حدود یک ساعت به طول بیانجامد .

انواع سونوگرافی کالر داپلر

سونوگرافی کالر داپلر انواع مختلفی دارد که عبارتست از: داپلر شریان و ورید اندام های تحتانی یا فوقانی .

  • سونوگرافی داپلر موج پیوسته

سونوگرافی داپلر موج پیوسته، با تغییر در امواج صوتی می تواند از جریان خون در رگ ها اطلاعات مفیدی را در خروجی داشته باشد. در طی این سونوگرافی باید متخصص سونوگرافی به صداهای خروجی با دقت گوش دهد تا بتواند تشخیص دهد که در آن قسمت از بدن جریان خون چگونه می باشد .

  • سونوگرافی داپلر رنگی

در سونوگرافی داپلر رنگی، با کمک امواج صوتی که فرکانس بالایی دارند می توانند از عروق خونی تصاویری به دست آورد. این تصاویر کمک کننده در تشخیص سرعت و جریان خون در رگ ها می باشند.

  • سونوگرافی داپلر داپلکس

سونوگرافی داپلر داپلکس به منظور تولید تصاویر از رگ های خونی و بافت های مجاور آن مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سونوگرافی داپلر پاور

از سونوگرافی داپلر پاور برای بررسی جریان خون در بافت های متراکم استفاده می شود. این نوع از سونوگرافی بیشتر در مواردی که سونوگرافی داپلر رنگی  کارایی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. سونوگرافی داپلر پاور نسبت به سونوگرافی داپلر رنگی از دقت بیشتری برخوردار است. در نتیجه در مواردی که سونوگرافی داپلر رنگی قدرت تشخیص ندارد از این نوع سونوگرافی استفاده می کنند.

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان تمام سونوگرافی ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و با بالاترین دقت انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با سونوگرافی خوب در غرب تهران با شماره های 02144232838 – 02144255503 – 02144255504 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام سونوگرافی مهر ایرانیان مراجعه کنید.

سونوگرافی داپلر در بارداری

سونوگرافی داپلر در بارداری نقش بسزایی دارد. مهمترین نقش های آن عبارتند از:

  • بررسی عروق زیر جفت

بررسی از نظر وجود چسبندگی، جفت سر راهی و یا چسبندگی های که باعث می شود عروق از رحم به سمت مثانه یا پشت رحم پیش رود.

  • بررسی بند ناف و عروق داخل مغز

میزان خون رسانی جنین را مشخص می کند. یک رگ کوچک داخل مغز است که در بررسی میزان خون رسانی نقش مهمی دارد.

  • بررسی مقاومت عروقی

بررسی مقاومت عروقی در دو شریان رحمی، در صورتی که این ها مقاومت بالایی داشته باشند. پزشک متوجه می شود و مادر را درمان می کند تا از بروز فشار خون و عدم خون رسانی به جنین جلوگیری شود .

نتیجه گیری

سونوگرافی داپلر یکی از روش های دقیق و بی عارضه می باشد که بیشتر به منظور اندازه گیری جریان خون و یا فشار خون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از بهترین روش جهت ارزیابی دقیق انجام سونوگرافی کالر داپلر می باشد که این نوع سونوگرافی ممکن است به علل مختلف از طرف پزشک درخواست شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین سونوگرافی در غرب تهران مراجعه نمایید.