زمان مطالعه: 6 دقیقه

مرکز تصویر برداری دیجیتال مهر ایرانیان ، بهترین مرکز سونوگرافی تهران بوده و دارای کادر مجرب و تجهیزات دقیق و مدرن می باشد. همانطور که ذکر شد ؛ این مرکز سونوگرافی ، بهترین پزشکان را گرد هم آورده و آن ها با صبر و حوصله ، مشغول خدمت رسانی به مراجعه کنندگان عزیز ، هستند.

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

در زمان انجام سونوگرافی در این مرکز ، احتمال بروز خطا نزدیک به صفر است ؛ زیرا ، دستگاه های مجهز و نوین موجود در آنجا ، کار خود را به بهترین نحو ، در کمترین زمان انجام می دهند. همانطور که متوجه شدید ؛ انتخاب بهترین مرکز ، بسیار حائز اهمیت است ؛ زیرا ، در تشخیص و درمان بیماری ها تاثیر به سزایی دارد ؛ بنابراین به شما عزیزان توصیه می شود ، به بهترین مرکز سونوگرافی در غرب تهران مراجعه نمایید.

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان ، از تکنولوژی پیشرفته و به روزترین تجهیزات ، برای ارائه خدمات پزشکی برای بیماران خود استفاده می کند. این مرکز یکی از چند مرکز منتخب در کشور بوده ، و جدیدترین تجهیزات را برای تضمین کیفیت بالای تصویر برداری ، به کار گرفته است.

این مرکز یکی از پیشرفته ترین و بهترین مرکز سونوگرافی تهران ، برای ارائه خدمات تصویربرداری سه بعدی و چهار بعدی زنده ، از کل بدن و داپلر رنگی می باشد. با فناوری داپلر رنگی ، جریان خون ، حفره ها و دیواره های عروق خونی از قبیل سرخرگ ها و سیاهرگ های بازو ، گردن و شکم را می توان مورد ارزیابی قرار داد.

 

 

فاکتورهای بهترین مرکز سونوگرافی تهران

مهمترین فاکتور و نقطه قوت مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان ، قابلیت دسترسی آسان به این مرکز می باشد. پزشکان در این مرکز ، با درک دغدغه ها و مقاومت بیمار برای بحث درباره مشکلات شخصی ، به آن ها در مدیریت هرگونه مشکل مرتبط با این زمینه ، کمک می کنند. پرسنل مجرب و آموزش دیده این مرکز ، حس همدردی را با بیمار برقرار کرده و محیطی امن و پر از آرامش را ، به منظور کاهش استرس و دغدغه های طبیعی گریبان گیر بیمار خلق می کنند.

هرچند این نوع تصویربرداری از دیرباز ، به عنوان یک تکنیک بی خطر ثابت شده است ، ولی پرسنل مجرب مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان ، دقت و وسواس ریز بینانه ای را در زمان اجرای تکنیک ، خصوصاً در زمان تصویر برداری از جنین به کار می برند. این مرکز با برخورداری از خدمات تخصصی پیشرفته ، حس اطمینان کامل را در خصوص بهره مندی از خدمات بی عیب و نقص ، در بیماران خود ایجاد می نماید.

سونوگرافی چیست ؟

سونوگرافی یک تست تشخیصی پزشکی است ، که برای خلق یک تصویر ، از برخورد امواج صوتی با فرکانس بالا ، به ساختار بدن و بازگشت آن به دستگاه ، استفاده می کند. در این فرایند از مبدل ، برای ارسال امواج اولتراسوند و گوش کردن به اکو ، استفاده می کند. یک کامپیوتر ، برای ترجمه امواج اولرتاسوند ، به صورت یک تصویر ، مورد استفاده قرار می گیرد. سپس پزشک متخصص ، ساختارها را در این تصویر مشاهده نموده ، ارزیابی و شناسایی می کند. پزشک متخصص در بهترین مرکز سونوگرافی تهران ، برای کمک به تشخیص وضعیت های پزشکی ، این تصاویر را می خواند.

هدف از تست

تصاویر سونوگرافی ، می توانند اندازه و شکل های ساختارها ، خوب یا بد بودن آن ها و داخل بدن را به خوبی نشان دهند. در بافت های متراکم تر و سفت تر ، مانند استخوان ، امواج صوتی ، بیشتر به مبدل بازتاب نموده و تصویر حاصل ، شفاف تر می شود.

استفاده از این روند تصویربرداری برای ارزیابی اندازه ، شکل و تراکم بافت ها برای کمک به تشخیص مشکلات پزشکی خاص ، مفید می باشد. سونوگرافی از دیرباز برای نگاه کردن به داخل شکم ، بدون ایجاد برش در آن روش فوق العاده ای بوده است. تصویربرداری از شکم با امواج اولتراسوند ، برای تشخیص بیماری کیسه صفرا ( سنگ صفرا ) ، سنگ کلیه ( بیماری کلیه ) ، بیماری های کبد ، آپاندیس ، کیست های تخمدان ، توده های رشد کرده در ناحیه رحم ( فیبروم ) و دیگر مشکلات بیمار ، مورد استفاده قرار می گیرد.

متداول ترین مورد استفاده از این تست ، در نظارت بر رشد رحم و جنین در طول بارداری ، می باشد. همچنین می توان از آن برای ارزیابی غدد ، برجستگی های سینه ، مشکلات مفصلی ، بیماری های استخوان ، برجستگی های بیضه ، یا هدایت سوزن در طول نمونه برداری ، استفاده نمود.

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

خطرات و عوارض جانبی

از آن جایی که سونوگرافی یک تست تصویربرداری غیرتهاجمی می باشد ، عوارض جانبی خاصی برای آن شناسایی نشده است. امواج در این نوع تصویربرداری بی ضرر بوده و تست معمولاً ، به صورت بیرونی در سطح پوست انجام می شود. زمانی که این پروسه به صورت بیرونی در سطح پوست به انجام می رسد ، هیچگونه خطراتی را به همراه ندارد. تصویبرداری اولتراسوند از بی خطرترین تست های تصویربرداری ، محسوب می شود.

در طول روند تصویربرداری اولتراسوند چه اتفاقی می افتد ؟

این پروسه تصویربرداری توسط یک پزشک متخصص در بهترین مرکز سونوگرافی تهران ، در حالی که بیمار بر روی تخت در حالت دراز کشیده قرار گرفته است ، انجام می شود. کل این فرایند در کمتر از 30 دقیقه انجام می شود.

پزشک از شما می خواهد تا بخشی از لباس های خود را ، به منظور امکان انجام تست بر روی ناحیه مورد نظر ، درآورده و بر روی تخت دراز بکشید.

پزشک مبدل را به ژل رسانا ، که چیزی شبیه به ژل روان سازی است ، آغشته می کند. در صورت امکان ، بر حسب ابزار و امکانات موجود ، ژل گرم می شود. سپس مبدل را بر روی پوست ، گاهی با فشار زیاد ، حرکت می دهد. گاهی فشار باعث احساس درد ملایمی می شود.

پزشک متخصص با استفاده از مبدل برای تست کردن ناحیه مورد نظر ، تصاویری را در کامپیوتر ثبت کرده و از ماوس ، برای کشیدن خطوط در صفحه نمایشگر استفاده می کند. این خطوط به ارزیابی تصویر کمک می کنند.

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

خدمات بهترین مرکز سونوگرافی تهران

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان ؛ انواع سونوگرافی هایی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، انجام خواهد شد.

  1. چهار بعدی
  2. سه بعدی
  3. آنومالی
  4. واژینال
  5. رحم
  6. داپلر
  7. پانکراس
  8. سینه
  9. دوران بارداری
  10. تعیین جنسیت
  11. NT

 سونوگرافی NT  چیست ؟

 سونوگرافی NT یا ( nuchal thickness ) ، ضخامت مایع پشت گردن جنین را مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که ضخامت این مایع ، افزایش یافته باشد ؛ نشانگر برخی از بیماری های کروموزومی در جنین می باشد .

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

تست تصویربرداری داپلر چیست ؟

سونوگرافی داپلر ، یک تصویربرداری رنگی بوده که به بررسی وضعیت عروق می پردازد ( جریان خون در اندام های متفاوت بدن را نشان می دهد. ) تست داپلر که در بهترین مرکز سونوگرافی تهران انجام می پذیرد ، در دوران بارداری نیز به منظور اطمینان از سلامت جنین ، انجام می شود.

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

از تصویربرداری های رایج در دوران بارداری ، می توان به دو بعدی ، سه بعدی و چهار بعدی اشاره کرد. انجام این انواع پیشرفته ، می تواند از حالات جنین تصاویر دقیقی را ارائه دهد. سونوگرافی معمولی و سیاه و سفید را دو بعدی می گویند. سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در حقیقت می توان گفت که تصویربرداری چهار بعدی ، نوع متحرک سه بعدی می باشد. در نوع سه بعدی عکسی رنگی از جنین است ، که می تواند تصویر دقیقی از چهره او ارائه دهد. در حالی که سونوگرافی چهار بعدی فیلم رنگی از جنین است ، که می تواند تمام حالات و عکس العمل های او مانند خمیازه کشیدن ، سکسکه یا مکیدن انگشت توسط نوزاد را به خوبی نشان دهد و مطمئنا ، برای مادران باردار دیدن و ثبت این لحظات ، بسیار جذاب می باشد.

 

 

سونوگرافی آنومالی جنین

یکی از تست های ضروری در دوران بارداری ، سونوگرافی آنومالی است که در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. این تست که در بین هفته های 18 تا 22 بارداری انجام می شود ، با اندازه گیری اندازه اعضای بدن جنین مانند دور سر ، دور شکم یا استخوان ران و دیگر اندام های او ، به بررسی رشد جنین می پردازد. مادران عزیز با مراجعه به بهترین مرکز سونوگرافی تهران می توانند این تست را به انجام رسانند.

سونوگرافی واژینال

سونوگرافی ترانس واژنی یا واژینال ، از امواج صوتی با فرکانس بالا برای بررسی اندام های داخل لگن خانم ها استفاده می کند. در این تصویر برداری داخل رحمی ، رحم ، واژن ، سرویکس یا دهانه رحم ، آندومتر ، لوله های رحمی ، تخمدان ها و مثانه به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند. همچنین از این تست برای بررسی احتمال خطر سقط جنین ، زایمان زودرس ، بارداری خارج رحمی ، بررسی شرایط جفت ، ضربان قلب جنین و غیره استفاده می شود.

بهترین مرکز سونوگرافی تهران

نتیجه گیری

در شهر بزرگی چون تهران ، که دارای جمعیت زیاد و مراکز تصویر برداری متعدد است ، انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی تهران کار آسانی نیست. بهتر است در انتخاب این مرکز با صرف زمان کافی نهایت دقت خود را به کار ببندید ؛ چراکه اشتباه در انتخاب می تواند ، سلامتی شما را به مخاطره بیاندازد.