زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهترین زمان سونوگرافی سه بعدی

زمان سونوگرافی سه بعدی : بهترین زمان برای انجام سونوگرافی سه بعدی چه زمانی است ؟ در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

سونوگرافی سه بعدی ، یکی از ابزارها در بررسی وضعیت سلامت اندام جنین شناخته شده است ، با کمک آن ناهنجاری های جنین در زمان مناسب شناسایی می شود ؛ اگر فقط به بررسی جنسیت علاقه مند هستید ، می توانید در هفته 18 بارداری ، سونوگرافی را به منظور تعیین جنسیت انجام دهید.

زمان سونوگرافی سه بعدی

بهترین زمان سونوگرافی سه بعدی ، برای دریافت تصاویر خوب ، بین هفته 24 تا 34 است ؛ اما اگر می خواهید یک عکس ، نزدیک از صورت بگیرید ؛ بهترین زمان برای آن هفته 26 تا 28 است ، پس از هفته 32 ، مایع کمتری در اطراف نوزاد وجود دارد که می تواند منجر به نتایج غیر متعارف شود.

بهتر است یک هفته قبل از انجام سونوگرافی سه بعدی ، آب زیاد بنوشید ؛ نوشیدن آب کمک می کند تا مایعات آمنیوتیک ، روشن شود و اطمینان حاصل شود که مایعات کافی در اطراف نوزاد وجود دارد.

آیا با انجام سونوگرفی سه بعدی خطری جنین را تهدید می کند ؟

سونوگرافی سه بعدی ، یکی از روش های بی خطر و امن است ، حتی در مواردی برای اطمینان از سلامت کامل جنین ، پزشکان انجام آن را الزام می دانند ؛ سونوگرافی سه بعدی ، برای رد شدن احتمال وجود شکاف لب در جنین بسیار پر کاربرد است.

سونوگرافی 4 بعدی

در طی سونوگرافی چهار بعدی ، با کمک امواج صوتی حرکات جنین در رحم مادر نمایش داده می شود ؛ در طی سونوگرافی سه بعدی ، والدین می توانند از جنین تصویر سه بعدی به دست آورند ؛ اما در سونوگرافی چهار بعدی ، می توانید از جنین فیلم تهیه کرد ؛ در سونوگرافی چهار بعدی ، خمیازه کشیدن و لبخند زدن جنین قابل مشاهده است.

نکات مورد توجه در مورد سونوگرافی چهار بعدی

توصیه می شود پیش از انجام سونوگرافی سه و چهار بعدی ، با پزشک معالج خود صحبت کنید چرا که ممکن است سونوگرافی همیشه ایده خوبی نباشد.

بسیاری از والدین سونوگرافی سه و چهار بعدی را تنها بنا بر داشتن تصویری از جنین خود انجام می دهند ؛ در صورتی که نیاز به انجام سونوگرافی سه و چهار بعدی توسط پزشک تعیین می شود.

برخی از دیگر خدمات سونوگرافی مهر ایرانیان :

  • ماموگرافی
  • غربالگری در دوران بارداری
  • رادیولوژی