زمان مطالعه: 3 دقیقه

سونوگرافی NT

سونوگرافی ان تی به منظور تشخیص و بررسی مایع شفاف پشت گردن جنین در هفته 11 تا 13 بارداری انجام می شود . این مایع در تمامی جنین ها وجود دارد ولی مایع پشت گردن در جنین های مبتلا به سندرم داون بیشتر است .

سونوگرافی NT به منظور تشخیص سندرم داون انجام می شود و این آزمایش تنها می تواند میزان احتمال ابتلا به این بیماری را مشخص نماید . در نهایت جهت تشخیص قطعی از آزمایشات  cvs یا آمینوسنتز کمک گرفته می شود .

آمادگی قبل از سونوگرافی NT

آمادگی قبل از سونوگرافی NT

ترکیب سونوگرافی NT و آزمایش خون یک آزمایش مکمل نامیده می شود که با انجام این آزمایشات نتایج دقیق تری بدست خواهد آمد .

انجام سونوگرافی NT بایستی در فواصل هفته های یازده و سیزده بارداری انجام شود، قبل از این دوران به دلیل کوچک بودن جنین تشخیص کمی سخت تر انجام می شود و پس از چهارده هفتگی مایع اضافی پشت گردن توسط سیستم لنفاوی جنین جذب می شود .

به طور معمول سونوگرافی از روی شکم انجام می شود و انجام آن هیچ خطری برای مادر و جنین نخواهد داشت . در سونوگرافی رادیولوژیست به بررسی اندام ها و مایع پشت گردنی جنین می پردازد . در این سونوگرافی پوست جنین همانند یک خط سفید نشان داده می شود و مایع پشت گردنی به صورت یک خط سیاه به نظر خواهد آمد .

تمامی اندام های جنین از جمله: سر، ستون فقرات، دست ها و پاها در این سونوگرافی مورد بررسی قرار می گیرد و بهتر است زمان انجام سونوگرافی فردی همراهیتان کند . نتیجه سونوگرافی NT پس از آنکه توسط رادیولوژیست تفسیر شد برای پزشک فرستاده می شود .

آمادگی قبل از سونوگرافی NT

برای انجام سونوگرافی NT نیازی به آمادگی خاصی نخواهد بود و تنها لازم است مثانه قبل از انجام سونوگرافی پر باشد، زیرا پر بودن مثانه سبب می شود تا تصاویر با کیفیت بالایی تهیه شود .

هزینه سونوگرافی NT

یکی از سوال های رایج در میان مادران جوان این است که، هزینه سونوگرافی NT چقدر است؟ لازم است بدانید، هزینه سونوگرافی بسته به نوع بیمه و مرکز سونوگرافی متفاوت می باشد، لذا به منظور کسب اطلاعات بیشتر بایستی به مرکز سونوگرافی مراجعه نمایید.

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان تمام سونوگرافی ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و با بالاترین دقت انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با سونوگرافی خوب در غرب تهران با شماره های 02144232838 – 02144255503 – 02144255504 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام سونوگرافی مهر ایرانیان مراجعه کنید.

جواب سونوگرافی nt

مقدار NT بسته به زمان آن متفاوت می باشد، به طور معمول مقدار NT در هفته یازدهم بارداری برابر با 2 mm و در هفته سیزدهم بارداری 2.8 mm می باشد و با رشد جنین این میزان تغییر کرده و افزایش می یابد . افزایش میزان NT احتمال ابتلا به سندرم داون را افزایش می دهد .

کلام آخر

در دوران بارداری مادران به مراقبت های بیشتری نیاز دارد زیرا یک دوران بسیار حساس است . در این دوران سونوگرافی های در چندین زمان مختلف برای فرد تجویز می شود که می تواند به تشخیص سلامت جنین کمک نماید، که بهتر است به منظور تشخیص دقیق تر به مراکز سونوگرافی معتبر مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین سونوگرافی در غرب تهران مراجعه نمایید.