زمان مطالعه: 2 دقیقه

آمادگی های پیش از سونوگرافی سینه

پستان از بافت های نرم که دارای غدد ،چربی  و مجاری شیر است تشکیل شده است . سرطان پستان یکی از سرطان های شایع در بین زنان است که می تواند عوارض بسیاری را از خود به  جای بگذارد .

با کنترل های منظم می توان  از پیشترفت این بیماری  جلوگیری کنید . همانطور که در مقالات پیشین نیز گفته شد ،سونوگرافی  همچون  روش های تشخیصی دیگر مثل ماموگرافی  برای بررسی و تشخیص دقیق انواع تومور ها کاربرد دارد .

آمادگی-های-پیش-از-سونوگرافی-سینه

به شما توصیه می شود که برای   کنترل اولیه در سن  حداکثر  35 سالگی  یک سونوگرافی سینه انجام دهید  و از آن به عنوان  سابقه نگهداری کنید .  در  صورتی که هیچ گونه علائم مشکوک در  شما دیده نشد  بهتر است بعد از ورود به سن  50 سالگی  هر دو سال  یک بار ماموگرافی انجام دهید .

خوشبختانه سونوگرافی سینه در هر سنی در بانوان قابل انجام است  و محدودیت سنی ندارد  . در افراد زیر  30 سال  که  قادر به انجام  ماموگرافی نیستند  ،سونوگرافی سینه توصیه می شود .

پزشک  برای بررسی  حفره های خالی و  انواع کیست ها سونوگرافی را تجویز می کند  و  رادیولوژیست با کمک  تصاویر به دست آمده از سونوگرافی سینه محل دقیق  آن ها  و خوش خیم و یا بد خیم  بود این کیست های سینه را تشخیص می دهد .

اقدامات لازم  قبل از انجام  سونوگرافی  سینه

  •  در طی  انجام سونوگرافی  سینه رادیولوژیست زیر  بغل های بیمار را نیز بررسی می کند  ، در نتیجه بهتر  است قبل از مراجعه دوش بگیرید  و  ضایعات قارچی از ناحیه را از بین ببرید .
  • برای شروع سونوگرافی سینه لازم است تا  پستان ها  کاملا برهنه باشند  و پوششی نداشته باشند
  • نتایج سونوگرافی ها و ماموگراقی های قبل  خود  را همیشه  همراه داشته باشید ،زیرا ممکن است  برای سنجیدن روند  بهبودی بیمار نیاز به این نتایج باشد .
  • فرد در طی سونوگرافی سینه دردی را احساس نمی کند ،پس استرس  نداشته باشید .

برخی از مطالب مفید ،مهر ایرانیان سونوگرافی خوب در غرب تهران

بیوپسی پستان

آیا بیوپسی پستان درد دارد

سونوگرافی سینه

کاربرد سونوگرافی

سونوگرافی

با تشکر، مدیریت سایت سونوگرافی مهر ایرانیان