زمان مطالعه: 3 دقیقه

سونوگرافی تعیین جنسیت

یکی از سونوگرافی های که اکثر خانواده ها بی صبرانه منتظر پاسخ آن هستند سونوگرافی تعیین جنسیت می باشد . با وجود اینکه اکثر افراد می گویند که سلامت جنین برای آن ها اهمیت دارد اما باید گفت که نسبت به جنسیت جنین هم بی تفاوت نخواهند بود . روش های مختلفی در دنیا برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد که یکی از بهترین و ایمن ترین روش های تعیین جنسیت سونوگرافی می باشد . شایان ذکر است، همان طور که ذکر شد روش های مختلفی برای تعیین جنسیت وجود دارد اما در بین تمام آن ها سونوگرافی دقیق ترین روش می باشد .

بهترین زمان سونوگرافی تعیین جنسیت

بهترین زمان سونوگرافی تعیین جنسیت

بهترین زمان سونوگرافی تعیین جنسیت

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که، جنسیت جنین از چه زمان تعیین و تشخیص داده می شود؟

جنسیت جنین از زمان لقاح مشخص می گردد تقریبا از هفته هفتم اندام تناسلی شروع به شکل گرفتن می کنند در این زمان اندام تناسلی در دختران و پسران شبیه به یکدیگر به نظر می رسد اما در هفته نهم رشد متفاوت پسران و دختران آغاز می شود . در صورتی که تمایل دارید از جنسیت جنین خود مطلع شوید بهتر است تا هفته هجدهم صبر کنید در این زمان می توان سونوگرافی تعیین جنسیت را انجام داد .

آیا در جواب سونوگرافی اشتباه هم پیش می آید ؟

عوامل بسیار زیادی در نتیجه سونوگرافی تعیین جنسیت تاثیر می گذارد که این عوامل در صورتی که به درستی رعایت نشود می تواند در جواب سونوگرافی تاثیر بگذارد . از جمله عوامل تاثیر گذار در جواب سونوگرافی تعیین جنسیت عبارت است از:

زمان بندی نادرست

زمان بندی در سونوگرافی تعیین جنسیت جنین تاثیر بسزایی دارد . بهترین زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت جنین بین هفته 18 تا 20 می باشد . در صورتی که قبل از این زمان اقدام به انجام سونوگرافی نمایید به دلیل اینکه هنوز رشد جنین تکمیل نشده است نمی توان جنسیت جنین را مشخص نمود . همین طور زمانی که بعد از این زمان اقدام به سونوگرافی نمایید به دلیل اینکه جنین رشد کرده و فضای رحم کوچک شده است در این زمان امکان دارد که تعیین جنسیت به درستی انجام نگردد .

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان تمام سونوگرافی ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و با بالاترین دقت انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با سونوگرافی خوب در غرب تهران با شماره های 02144232838 – 02144255503 – 02144255504 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام سونوگرافی مهر ایرانیان مراجعه کنید.

تجهیزات

کیفیت دستگاه سونوگرافی در مشخص نمودن نتیجه و جواب گزارش تاثیر بسزایی دارد . دستگاه های سونوگرافی با یکدیگر متفاوت می باشند . در صورتی که از دستگاه های قدیمی استفاده شود احتمال اینکه تصویر به درستی دیده نشود وجود دارد . لذا برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت سعی کنید به مرکز سونوگرافی خوب در تهران با تجهیزات پزشکی جدید مراجعه نمایید .

وضعیت قرار گیری جنین

وضعیت قرار گرفتن جنین در رحم مادران به یک شکل نمی باشد . زمانی که جنین در وضعیت بریچ قرار گرفته باشد امکان تعیین جنسیت در این مواقع بسیار سخت خواهد بود و حتی گاهی اوقات ممکن است اصلا تعیین جنسیت انجام نشود.

وزن مادر

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سونوگرافی تعیین جنسیت جنین وزن مادر است در صورتی که مادر دچار اضافه وزن باشد در این زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت سخت خواهد بود و حتی ممکن است بر روی کیفیت تصویر هم تاثیر منفی بگذارد .

تجریه و مهارت رادیولوژیست

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعیین جنسیت جنین تجربه و مهارت رادیولوژیست می باشد . انجام سونوگرافی تعیین جنسیت جنین کار بسیار ساده ای نیست و مراجعه به متخصصین کارآمد می تواند در نتیجه آن موثر باشد . به منظور پیشگیری از اشتباه در نتیجه سونوگرافی بهتر است به بهترین مراکز سونوگرافی تعیین جنسیت مراجعه نمایید .

نتیجه گیری

زمان انجام سونوگرافی تعیین جنسیت بسیار حائز اهمیت می باشد . لذا در هنگام مراجعه به موارد ذکر شده همچون زمان انجام سونوگرافی و انتخاب کلینیک سونوگرافی دقت لازم و کافی را داشته باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین سونوگرافی در غرب تهران مراجعه نمایید.