زمان مطالعه: 3 دقیقه

غربالگری سرطان پستان

آیا می دانستید احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان بالای 40 سال با انجام غربالگری پستان کاهش یافته است ؟ این غربالگری منجر به تشخیص به موقع سرطان و در نهایت درمان آن می شود حال سوال اینجاست چه زمانی برای انجام این غربالگری مناسب است ؟ با ما در ادامه همراه باشید .

بهترین زمان غربالگری سرطان پستان

بهترین زمان غربالگری سرطان پستان

بهترین زمان غربالگری سرطان پستان

سرطان پستان یکی از بیماری های شایع در بین زنان به شمار می آید . پستان یکی از نواحی شایع برای ایجاد بروز بدخیمی های بالقوه است . در گذشته غربالگری بدخیمی پستان پس از 35 سالگی انجام می شود اما متاسفانه امروزه به دلیل کاهش سن ابتلا به بدخیمی های پستان این غربالگری از 25 – 30 سالگی آغاز می شود .

لازم به ذکر است، بهتر است انجام غربالگری سرطان سینه هر شش ماه یک بار و معاینه خودآزمایی پستان به صورت ماهانه توسط شخص انجام شود .

 

در افراد بالای 40 سال، زمانی که ماموگرافی دو سال پیاپی انجام شود و نتیجه آن نرمال باشد بهتر است انجام غربالگری بدخیمی پستان تا سن 55 سالگی هر دو سال یکبار تکرار شود .

شایان ذکر است، در افرادی بالای 40 سال جهت بررسی بدخیمی های پستان تنها انجام سونوگرافی کمک کننده نخواهد بود بلکه انجام ماموگرافی و سونوگرافی با یکدیگر در تشخیص بهتر بیماری موثر خواهد بود لذا تشخیص قطعی بدخیمی های پستان با انجام سونوگرافی و ماموگرافی میسر می باشد .

انجام ماموگرافی برخلاف ام.آر.آی زمان خاصی نخواهد داشت اما افرادی که در زمان نزدیک دوره قاعدگی به درد پستان مبتلا می شوند و دارای بافت های فیبروکیستیک هستند، بهتر است انجام ماموگرافی در این افراد یک هفته پس از اتمام دوره قاعدگی انجام شود .

آیا بیوپسی پستان دردناک است ؟

پس از انجام سونوگرافی یا ماموگرافی در برخی از افراد در صورتی که ضایعه ای در بافت پستان آن ها تشخیص داده شد، به منظور تشخیص قطعی انجام بیوپسی پستان یا نمونه برداری ضروری است . لذا یکی از سوالاتی که ذهن اکثر بانوان را در این زمان به خود مشغول ساخته است دردناک بودن این روش تشخیصی است . اما باید گفت انجام بیوپسی پستان با بی حسی موضعی صورت می گیرد و هیچ گونه دردی را برای فرد نخواهد داشت .

لازم به ذکر است، انجام بیوپسی پستان با بیهوشی عمومی در کلینیک مهر ایرانیان قابل انجام است و تنها زمانی انجام آن با بیهوشی عمومی توصیه می شود که فرد شدیدا ترسیده باشد و نتواند تحمل تزریق بی حسی را داشته باشد .

در نهایت باید گفت بیوپسی پستان با بی حسی موضعی انجام می شود و هیچ گونه دردی نخواهد داشت و بلافاصله فرد پس از انجام آن می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد .

در مرکز سونوگرافی مهر ایرانیان تمام سونوگرافی ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و با بالاترین دقت انجام می شود . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با سونوگرافی خوب در غرب تهران با شماره های 02144232838 – 02144255503 – 02144255504 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام سونوگرافی مهر ایرانیان مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان هاست و موثرترین راه های مبارزه با این بیماری تشخیص به موقع آن است . ماموگرافی دیجیتال یکی از مهمترین و کارآمدترین راه های تشخیص سرطان سینه است  .

ماموگرافی دیجیتال یک عکس رادیوگرافی، با کمترین عارضه است . با انجام ماموگرافی می توان سرطان سینه را چند سال زودتر تشخیص داد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین سونوگرافی در غرب تهران مراجعه نمایید.