زمان مطالعه: 2 دقیقه

سوالات متداول در رابطه با بیوپسی پستان

بیشتر افرادی که نیاز به بیوپسی دارند ،به طور حتم سوالات متداولی ذهن آن ها را به خود در گیر کرده است ،در ادامه به بررسی برخی از این سوالات می پردازیم .

نمونه برداری از پستان بیشتر برای چه بیمارانی توصیه می شود ؟

در صورتی که پزشک متوجه توده ای مشکوک در سینه شود ،نمونه برداری از سینه یا بیوپسی پستان را پیشنهاد می کند.با کمک بیوپسی پستان می توان محل دقیق و نوع توده در سینه بررسی شود . بعد از بررسی های لازم تصمیم برای  برداشت و خارج کردن توده از بافت سینه گرفته می شود .

سوالات-متداول-در-رابطه-با-بیوپسی-پستان

در صورتی که نیاز به برداشت توده باشد ،کدام روش برای  نمونه برداری بهتر است ؟

بسته به شرایط بیمار ممکن است هر کدام از روش های نمونه برداری بر دیگری ار جعیت داشته باشد ،اما  به صورت کلی برای بررسی توده هایی که پشت هاله مرکزی پستان قرار دارند از روش بیوپسی پستان استفاده می کنند و برای بررسی توده هایی  که تنها در ماموگرافی مشخص هستند برای نمونه برداری از روش استریوتاکتیک استفاده می شود .

 روش های نمونه برداری چه روش هایی هستند ؟

نمونه برداری را می توان با کمک روش های مختلفی انجام دهیم ،نمونه برداری با کمک سوزن های ظریف (FNA)،نمونه بر داری با کمک سوزن های ضخیم و کلفت (Core) ،نمونه برداری با روش باز  و نمونه بر داری با کمک دستگاه های تصویر برداری . بسته به شرایط بیمار بهترین روش پیشنهاد می گردد .

حداکثر زمان لازم برای بیپوسی پستان چقدر است ؟

این زمان بسته به روش های  بیوپسی پستان دارد ،اما  در روش جراحی باز  که نیاز به بیهوشی فرد می باشد زمان بیشتری نسبت به سایر روش ها لازم است .

آیا قبل از بیوپسی پستان نیاز است تا موارد خاصی را  در  نظر گرفت ؟

قبل از انجام هر گونه  روش نمونه برداری از پستان ،استحمام کنید .  در صورتی که به داروهای بی حسی حساسیت دارید حتما با پزشک خود صحبت کنید .

برخی افراد اینگونه تصور دارند که ،نمونه برداری  در مواردی می تواند سبب بدخیم شدن توده های خوش خیم گردد ،آیا این صحت دارد ؟

این تصور کاملا غلط و اشتباه است ،تمام روش های به کار رفته برای بیوپسی پستان کنترل شده هستند و  نمی تواند  شامل عوارضی برای بیمار گردد .

برخی از خدمات سونوگرافی مهر ایرانیان

بیوپسی پستان

آیا بیوپسی پستان درد دارد

سونوگرافی سینه

سونوگرافی

با تشکر، مدیریت سایت سونوگرافی مهر ایرانیان