زمان مطالعه: 2 دقیقه

سونوگرافی ترانس واژینالی

سونوگرافی ترانس واژینالی یکی از روش های انجام سونوگرافی است که  برای بررسی مشکلات زنان  کاربرد دارد . بسیار دیده شده است که برای  بررسی مشکلات زنان متخصص زنان  انجام سونوگرافی ترانس واژینالی را تجویز کرده باشد . همانطور که از نام آن پیدا است ،سونوگرافی ترانس واژینال از طریق واژن و لگن انجام می شود و در طی آن می توان تمام نواحی  رحم ،واژن و لگن را مورد ارزیابی قرار دهیم .  شاید برخی افراد تصور کنند که این سونوگرافی  خطر دارد و تهاجمی می باشد ،باید گفت که این سونوگرافی یکی از راه های تشخیص و بررسی انواع بیماری ها می باشد که کاملا بی خطر و  غیر تهاجمی می باشد .

سونوگرافی-ترانس-واژینالی

روش انجام سونوگرافی ترانس واژینالی

 در طی این نوع از سونوگرافی ،رادیولوژیست  دستگاهی به نام پروپ را از طریق دستگاه تناسلی زن وارد می کند ،این دستگاه قابلیت ساطع کردن امواج صوتی را از خود دارد ،که سبب نماش دادن در مانیتور به عنوان خروجی می گردد . رادیولوژیست با حرکت داخل پروپ در ناحیه واژن تمام وضعیت را مورد ارزیابی قراردهد ،لازم به ذکر است که سونوگرافی ترانس واژینال از کیفیت بالایی بر خوردار است  و می تواند یکی از مزایای این روش سونوگرافی نسبت به  سایر روش ها باشد .

از سونوگرافی واژینال  در چه مواردی می توان استفاده کرد ؟

  • بررسی اختلالات مربوط  به دوران قاعدگی
  • وجود کیست و توده
  • بررسی علل خونریزی های غیر طبیعی
  • بررسی بارداری های خارج رحمی
  • بررسی علل درد  در نتیحه لگن  و شکم
  • بررسی علل مشکلات ناباروری در بین بانوان

زمان مورد نیاز برای سونوگرافی ترانس واژینال

می توان گفت حداکثر زمان مورد نیاز برای انجام این نوع از سونوگرافی تقریبا 30 دقیقه است . اما برای تخمین زمان دقیق می توان گفت این زمان بستگی به  وضوح تصویر  دارد که به عنوان خروجی نمایش داده می شود . بهترین زمان برای انجام سونوگرافی ترانس واژینال  روز 5 ام قاعدگی است .

نکات مورد توجه قبل از سونوگرافی ترانس واژینالی

بهتر است برای این نوع از سونوگرافی مثانه حالت نیمه پر داشته باشد ،همچنین برای این نوع از سونوگرافی لباس های پایین تنه  خود را در آورید  و سپس بر تخت دراز بکشید تا سونوگرافی انجام شود . این نوع از سونوگرافی کاملا بدون درد است ،تنها با منقبض کردن عضلات خود ممکن است کمی  فشار را احساس کنید .

برخی از خدمات سونوگرافی مهر ایرانیان بهترین سونوگرافی در غرب تهران

سونوگرافی NT

سونوگرافی داپلر

سونوگرافی کبد

سونوگرافی

با تشکر، مدیریت سایت سونوگرافی مهر ایرانیان