زمان مطالعه: 2 دقیقه

همه چیز درباره سونوگرافی واژینال در زمان پریود

سونوگرافی واژینال در زمان پریود : سونوگرافی واژینال ، یکی از روش های دقیق سونوگرافی است که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

در حین سونوگرافی واژینال ، یک پروب دارای پوشش بهداشتی از طریق واژن به درون بدن راه پیدا می کند ، این روش از سونوگرافی ، سبب ناراحتی در فرد نمی شود و در واقع فرد درد را احساس نمی کند ؛ امواج صوتی دارای فرکانس بالا از طریق پروب ایجاد می شوند و تصویر سونوگرافی را تولید می کنند ؛ از سونوگرافی واژن ، برای بررسی تخمدان ها ، رحم و اندام لگنی استفاده می شود.

سونوگرافی-واژینال-در-زمان-پریود

آیا می توان از سونوگرافی واژینال در زمان پریود استفاده کرد ؟

بله ؛ سونوگرافی واژینال در زمان پریود نیز انجام می شود ؛ در صورتی که فرد از تامپون واژینال استفاده کند ، باید قبل از اقدام به سونوگرافی ، تامپون را خارج کند ؛ سونوگرافی واژینال محدودیت ندارد و در هرشرایطی انجام می شود ، تنها محدودیتی که دارد این است که در زنان باکره قابل انجام نیست ؛ اما بارداری ، دوران قاعدگی و یائسگی نمی تواند مانعی برای انجام آن باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای انجام این سونوگرافی 15 دقیقه است و بیمار می تواند در این مدت زمان کوتاه اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

با کمک سونوگرافی واژینال چه مواردی قابل تشخیص است ؟

بعد از انجام سونوگرافی ، نتایج نهایی برای پزشک مربوطه ارسال می شود ؛ پزشک بیشتر به منظور بررسی بیماری هایی زیر سونوگرافی واژینال را تجویز می کند .

  • عفونت های لگنی
  • سقط جنین
  • بارداری خارج رحم
  • وجود کیست تخمدان
  • ابتلا به سرطان اندام های تولید مثل
  • جفت سر راهی
  • احتمال نقص مادرزادی در جنین

بیشتر افراد تصور می کنند ، اگر این سونوگرافی در زمان پریود انجام شود ، می تواند در روند کیفیت تصویر سونوگرافی اختلال ایجاد کند و نتیجه تصویری بی کیفیت حاصل  شود ؛ باید گفت خونریزی های ناشی از قاعدگی ، بر کیفیت تصویر حاصل از سونوگرافی واژینال تاثیر نمی گذارد .

آیا سونوگرافی واژینال دردناک است ؟

خیر ؛ تنها ممکن است با انجام این سونوگرافی کمی احساس ناراحتی کنید ، بهتر است ، نگران نباشید هر چه قدر آرامش بیشتری داشته باشید ، این احساس کمتر می شود ؛ پزشک به شما پیشنهاد می دهد که در زمان وارد شدن پروب نفس عمیقی بکشید تا در اثر ترس و نگرانی عضلات خود را منقبض نکنید.

برخی دیگر از خدمات سونوگرافی مهر ایرانیان

  1. ماموگرافی
  2. غربالگری در دوران بارداری
  3. رادیولوژی
  4. و غیره